Sundhedsrådgivning og dialog i det digitale rum
Digitalt tilbud som supplement Udviklingen af et digitalt tilbud er sket som et supplement til de øvrige indsatsområder, og har haft sit afsæt i vores online ungdomsrådgivning Cyberhus.dk. Folkesundhed København har, i forbindelse med indsatsen, lagt vægt på, at den enkelte unge er sikret anonymitet på Cyberhus.dk, og samtidig har kunne få gavn af medarbejdernes store erfaring med pædagogik på nettet. Læs mere om de enkelte digitale indsatser her.
76.025 unikke besøgende fra Kbh. kommune Den digitale indsats har været målrettet rådgivning om sundhed for unge via chat, brevkasser og blogs på Cyberhus.dk – og de foreløbige resultater, her efter knap 9 mdr., er meget positive. I perioden har der været 76.025 unikke besøgende fra Kbh. kommune på Cyberhus. Det svarer til 21,5 procent af det samlede antal besøg. Af rådgivende aktiviteter har der været 399 rådgivende interaktioner. De rådgivende aktiviteter har været fordelt på bl.a. KRAM-Chatten, hvor der har været afholdt 22 chat-sessioner med i alt 142 deltagende unge i alderen 9-23 år – den største gruppe af unge var i alderen 15-17 år (76). I sundhedsbrevkassen har der været 257 unikke besøgende. Emnerne, både i chat og brevkasser, har alle ligget indenfor KRAM-området, f.eks. alkohol, motion, kost, rygning, kronisk sygdom, prævention, pubertet, plastik kirurgi, psykisk sygdom og sex. Blogs, temasider og debat Udover de specifikke rådgivninger er der sideløbende blevet skabt debat på sitet om sundhed. Der har f.eks. være tilknyttet unge, som har blogget om sundhed og debatfora hvor de unge har kunne debattere sundhed.
Hvis du vil sætte et par ord på din feedback, vil det hjælpe os rigtig meget til at forbedre vores indhold.