Rådgivningen foregår på sms og i brevkasse og varetages af personer med indgående viden om scams og trades. Alle rådgivere har undergået pædagogisk oplæring i digital rådgivning. Ofrene kan enten benytte sig af SMS tjenesten eller skrive i brevkassen og få svar og gode råd fra vores dygtige rådgivere. Det kan både være praktiske råd til, hvordan de anmelder et scam til politiet, eller støtte til de emotionelle følgevirkninger af at blive snydt.

På scammed.dk findes også en blog samt forskellige guides og artikler om skins og scams. Ligeledes kan man tage en test om ens oplevelser med scams i computerspil og få gode råd til, hvad man kan gøre.

Scammed.dk er blevet til ved hjælp af støtte fra Offerfonden, Platformen blev lanceret i 2020 efter grundige forundersøgelser af behovet for en rådgivning af denne type. Behovet viste sig at være stort, og bare i løbet af platformens første leveår har vi været i kontakt med over 6.000 unge.

Vigtigt at udbrede viden

“Scams i forbindelse med handel med skins er mere udbredt end de fleste tror. Det er derfor vigtigt, at vi får udbredt viden om området, og at ofrene har et sted at henvende sig, hvor de bliver taget alvorligt og hvor de føler sig mødt og forstået. Det er netop hvad vi gør på scammed.dk. I forundersøgelsen gav mange udtryk for, at de så en stor mangel på området og bød tiltaget velkommen med åbne arme. Det er også hvad vi ser i den løbende kontakt med de rådsøgende, hvor mange giver udtryk for, at de sætter pris på sitet”

Stine Helding Rand Projektleder – Scammed.dk

Kontakt os

Vil du vide mere om rådgivningen på Scammed?

Kontakt Stine Helding Rand på stine@cfdp.dk