Helplinens formål og arbejdsopgaver Vores daglige arbejde som helpline består primært i at svare på spørgsmål og bekymringer fra unge – og deres forældre – om deres oplevelser online. Henvendelserne kan også omfatte skadeligt eller ulovligt indhold, som de unge falder over på nettet. Arbejdet sker via vores unge-platform på Cyberhus.dk og gennem faglig formidling på www.cfdp.dk. På begge platforme er der mulighed for chatrådgivning og direkte dialog med fagpersoner. Arbejdet som Helpline falder i god tråd med vores overordnede formål i CfDP om at hjælpe specielt udsatte børn og unge. Et andet og vigtigt aspekt er, at netværket skaber muligheden for at arbejde sammen med store sociale platforme såsom Facebook, Twitter og Ask.fm. Det betyder, at vi sammen med de andre 30 Helplines i Europa er med til at sætte agendaen for sikkerheden på specielt de sociale medier.
Udgivet d. 8 aug, 2016
Sidst opdateret d. 24 jun, 2019
3 min.