Skrevet af Kristian Juel Neergard, frivillig og studerende fra Informationsvidenskab Aarhus Uni.

Undersøgelser om børn og unges forbrug af medier peger på, at mængden af tid, der bruges på medier er forholdsvis konstant. Til gengæld flytter de unges opmærksomhed i større og større grad fra de gammelkendte medier som fx TVet og over til de nye digitale medier – primært internettet og computerspil. CfDPs oplæg ”Computerspil” er for fagpersoner, der arbejder med børn og unge i alderen 10 – 20 år, og som har svært ved at forholde sig til det nye medie, som computerspillet er. Oplægget giver en primer til det nye medier, og giver dig mulighed for at reflektere over mulighederne og begrænsningerne på mediet.

Gaming er kommet for at blive

Oplægsholder Kristian Juel Neergaard er den nyeste menneskelige tilføjelse til CfDP. Han kommer med en uddannelse i Informationsvidenskab og Multimedier i bagagen og har et medrivende engagement for at formidle og diskutere den nyeste viden inden for computerspil. Kristian har spillet computerspil lige så længe han kan huske, og med en stor viden og erfaring indenfor området har han gjort det til sin mission, at åbne op for en konstruktiv debat om emnet.

Medier, Computerspil og sund debat

Med oplægget ”Computerspil” vil I henover en times tid blive præsenteret for flere forskellige perspektiver på computerspil. Vi kigger bl.a. på hvad computerspillet er for et medie i forhold til fx bøger og film, og hvordan børn beskæftiger sig med computerspil som en aktivitet. Den typiske oplægsaften vil efterlade god tid til at diskutere de mange perspektiver, og I vil få mulighed for at stille spørgsmål og lufte bekymringer. Som en del af diskussionen vil Kristian komme med gode råd til, hvordan du kan benytte computerspillene i og uden for undervisningen.

Pris og information:

Et oplæg mellem 1 og 1½ time koster 2.500 kr. + transport

Kontakt Kristian Juel Neergaard på mail: kristianjuel@cfdp.dk

]]>

Hvad synes du om vores artikel?

Hvis du vil sætte et par ord på din tilbagemelding, vil det hjælpe os rigtig meget, til at kunne forbedre vores indhold.