Eksempler

I udviklingen af den visuelle identitet tog vi inspiration fra flere gamingplatforme, som ofte kører dark-tema, og vi adopterede et “kasset” udtryk, som også går igen i mange af de brugerflader som gamerne er vant til at benytte.
Scammed.dk er bygget med særligt øje for brug på mobilen, da langt de fleste unge i dag tilgår sites via de små skærme. Her ses indgangen til sitets brevkasse.

Finansieret af:

Offerfonden

Leverance:

Rådgivningssite og forebyggelses- og oplysningskampagne

Indbefattede ydelser:

Digital kampagne, digitalpædagogisk funktionalitet, SMS-rådgivning, medieproduktion

Se løsningen:

scammed.dk

Scammed.dk yder støtte, rådgivning og vejledning til børn og unge, der er blevet snydt, når de trader skins – og til deres pårørende. Sitet er blevet til på baggrund af efterspørgsel fra målgruppen, der har manglet et sted at henvende sig, når de er blevet udsat for svindel. Brugerne bliver guidet til at anmelde og til at se, hvilke øvrige handlemuligheder de har, og samtidig får de gode råd med på vejen, så de kan beskytte sig selv endnu bedre i fremtiden. Med scammed.dk er hjælpen lettilgængelig og samlet ét sted.

Hvad er vi særligt stolte af?

Scammed.dk er det første site af sin art, og sætter fokus på et udbredt, men ofte overset problem. De nærmest ikke-eksisterende konsekvenser for krænkerne er med til at skabe en uheldig accept af scamming som vilkår inden for trading. Derfor er vi i CfDP stolte af at skabe den nødvendige samfundsmæssige opmærksomhed på problemets eksistens, og samtidig tilbyde ofrene et sted at henvende sig.

Hvordan kan vi hjælpe dig?

Vi indgår i indsatser, der øger børn og unges digitale trivsel og skaber forståelse omkring det digitale liv.

Vi går helt fra idé til færdigt produkt og indgår på konsulentbasis såvel som i strategiske partnerskaber.

Stine Helding Rand

Fagkonsulent med speciale i identitetsdannelse og kritisk tænkning stine@cfdp.dk
Kontakt Stine