Unge behøver ikke længere sidde på værelset, på biblioteket, i klubben eller hvor de ellers plejer at komme i online kontakt med de forskellige rådgivningstilbud på cyberhus.dk. Hen over sommeren er cyberhus.dk blevet opdateret med en mobil-platform der gør sitet let tilgængeligt fra en smartphone.                                                                                                                                                                                                     

Salget af smartphones er eksploderet det seneste år, og en ny undersøgelse, fra researchvirksomheden Wilke,  viser at det er de unge der fører an.  51 procent af de 15-29 årige har således en smartphone i lommen.  (Se mere her)

Vores egne tal understøtter Wilke´s undersøgelse. Vi har gennem 2011 oplevet en væsentlig stigning af besøgende der klikker forbi cyberhus.dk via en mobil. I januar 2011 var det 5,2 procent svarende til 1307 besøgende der benyttede mobil. I august 2011 var antallet steget til 2974 besøgende,  svarende til 10,9 procent.

Fundamentet for Cyberhus´rådgivning er en åben dialog i øjenhøjde med de udsatte unge.  At være til stede i de unges univers er en forudsætning for sådan en dialog. Det er vores opgave som voksne at gøre os synlige og tilgængelige der hvor de unge færdes. Det gælder både i skoler, institutioner, på gadehjørnet og online.  
Med Cyberhus i lomme-format har udsatte unge fået lettere tilgængelig rådgivning fra voksne i både chat og brevkasse, eller mulighed for at holde sig opdateret mens de er på farten på de seneste indlæg og kommentarer i debatter, blogs og fortællinger.

 

 

 

]]>

Hvad synes du om vores artikel?

Hvis du vil sætte et par ord på din tilbagemelding, vil det hjælpe os rigtig meget, til at kunne forbedre vores indhold.

Vil du vide mere?

Niels-Christian Bilenberg

Pædagogisk konsulent Kontakt Niels-Christian

CfDP har ekspertise og ydelser inden for digital rådgivning, børns digitale vaner, digital dannelse og trends og tendenser på sociale medier og i computerspil.

Vi deltager i og driver projekter om blandt andet computerspil som pædagogisk redskab, hate speech og anti-ligestilling på nettet.