Computerspil fylder mere og mere i særligt drenge og unge mænds liv og hverdag. Pludselig er Esport blevet en mulig karrierevej, og gaming er blevet en garanti for feedback og socialt selskab. Alt det kan have nogle konsekvenser for, hvordan en ny generation af drenge og unge mænd lærer at lære, men også for hvilke sociale evner de oparbejder.

Målgruppe: Fagpersoner

Computerspil og gamingkulturen har gjort indtog i Danmark. Flere uddannelsesinstitutioner og klubber prøver at knytte den nye dille til dagligdagen med for eksempel Esport, gaming-tilbud eller gamificeret undervisning. Men hvordan gør man det bedst?

Vi ved, hvordan man laver et Esports-tilbud til unge, som både fanger deres interesse og motivation, men som også tager højde for den pædagogik, socialitet og menneskelighed, der er vigtig for at skabe både de dygtigste atleter og de gladeste unge mennesker.

Hos Center for Digital Pædagogik har vi erfaring med at at indføre gamification-elementer, for eksempel point, badges, motiveret kommunikation og selvstyrende samarbejde, i både skolefaglige og sociale sammenhænge. Vi har viden og erfaring med både at implementere computerspil og elementerne derfra i eksisterende undervisning. Samtidig har vi erfaring med at udvikle og drifte dedikerede gaming-tilbud op. Vi er klar på at snakke om det hele. Alt fra kost og ernæring til kommunikation, koordination og teambuilding samtidig med Rush B-, gank og deny-taktikker er relevant.

Vi har også et oplæg for forældre, hvor vi snakker om bekymringerne, fascinationen og det drive, der ligger bag computerspillenes opblomstring.

Pris og praktisk

Oplægget varer ca. 1½ time og koster 8.500 DKK + transport

Skal foredraget afholdes mere end 150 km fra Aarhus tilføjes et tillæg på 1000 DKK

Skolen bedes stille smartboard/projektor til rådighed – (håndfri) mikrofon ved større forsamlinger.

Det med småt (aflysning, transport mv.)

Spørg om foredrag