(Videoen her opsummerer punkterne nedenfor)

1. Er der lyd på?

Sørg for at din computer har lyd på. Så vil der lyde et lille “ding-dong”, når en ung har stillet sig i kø.

Ringklokken er aktiveret som standard, men er der skruet op for lyden på din computer?

2. Afvent ung 🙂

Man kan sagtens komme ud for ventetid. Derfor er det vigtigt at have ringklokken, så man kan sidde og tage sig af andre ting, mens man venter på en samtale.

Er du i tvivl om det hele virker, kan du selv gå ind på cyberhus.dk, evt fra din mobil. Forsøg nu selv at logge på chatten og se, hvad der sker. Hvis ringklokken ikke lyder, har du sandsynligvis enten glemt at aktivere den, eller også er lyden skruet ned på din computer. Hvis alt ser rigtigt ud men det ikke virker, bør du kontakte os.

OBS: Når du har “leget ung” på denne måde, skal du lige være opmærksom på at afslutte og slette “den unges” chatvindue, så du ikke optager plads i køen.

3. Tag ny webchat samtale

Så snart ringklokken lyder, betyder det at en ung har stillet sig i kø til en rådgiver. Du vil også kunne se et lille 1-tal i parentesen ved Nye samtaler i kø (1).

Du kan nu klikke på “Tag ny webchat samtale”.

3. Klik på samtalen i ‘Mine samtaler’

Nu bliver den unges samtale synlig under ‘Mine samtaler’. Klik på samtalen for at se den unges første besked.

4. Begynd at chatte

Nu er du klar til at starte chatten med den unge.

Felterne ovre til højre, kaldet “Samtale info”, er ikke noget du behøver udfylde. Du kan evt minimere felterne med den lille pil øverst. Systemet gemmer din indstilling så du ikke behøver gøre det igen.