1. Chatten er gået på Pause

Billedet herunder viser, at den unge har forladt chatten. Enten har hun selv valgt at lukke vinduet, eller også har hun mistet forbindelsen helt. Derved går chatten på pause. Den grå systembesked til venstre fortæller, at den unge har forladt chatten.

Hvad gør du? Klik Ryd alle beskeder, klik derefter Åben for at starte en samtale med en ny ung.

OBS: Kan du ikke se den grå systembesked? – se punkt 4 længere nede.

klik for at se billedet i fuld størrelse

2. Den unge “forbinder” – orange knap.

På billedet herunder ses, at den unge har midlertidigt dårlig forbindelse. Systemet forsøger at genskabe forbindelsen.

Hvad gør du? Du venter på med at skrive mere, indtil den unges forbindelse bliver god og knappen skifter fra orange til hvid igen. Hvis den unge mister forbindelsen helt, vil du se skærmbilledet ovenfor.

klik for at se billedet i fuld størrelse

3. Du mister forbindelsen kortvarigt

Hvis din forbindelse svigter kortvarigt, vil nedenstående boks dukke op.

Hvad gør jeg? Du venter til boksen forsvinder af sig selv. Når boksen forsvinder, vil du kunne chatte videre.

Sådan ser det ud hos den unge, når du mister forbindelsen:

4. Din forbindelse er genoprettet, men chatten er på pause

Hvad gør jeg? Du klikker ÅBEN med det samme for at vise den unge, at du er klar igen. OBS: Vi arbejder i skrivende stund på at få chatten til at auto-starte når rådgivers forbindelse genoprettes. Forventes fixet i løbet af uge 14.

Klik for at se billedet i fuld størrelse

5. Du er blevet logget af

Hvad er der sket?

  1. Dit internet svigter (tjek om du kan åbne andre hjemmesider).
  2. Chatten har problemer med den browser du bruger (Undgå gerne Internet Explorer og Edge – sådan skifter du browser)
  3. Der er fejl i chatserveren – Kontakt CfDP’s Jonas Sindal på mobil 2176 6708.

Kontakt

Hvis du har flere spørgsmål, kan du kontakte CfDP’s Jonas Sindal Birk på mobil 2176 6708.