☰  Menu

Pernille Ballisager

Pædagogisk koordinator og foredragsholder
Telefon28708294
LinkedinSe profil

#digitaldannelse  #digitaltrivsel  #digitalpædagogik  #chatrådgivning  #cyberhus

Pernille er ansat som oplægsholder ved Center for Digital Pædagogik, og er også en del af det rådgivende team i Cyberhus. Pernille interesserer sig for, hvordan børn og unge lærer og udvikler sig, og hvilken rolle digitale medier spiller i den proces. Hun er nysgerrig på, hvad der optager børn og unge i dag, og har flere års erfaring i at rådgive og vejlede børn, unge og voksne i at håndtere de udfordringer, de møder i deres liv.

Pernille har en bachelor i Uddannelsesvidenskab og en kandidat i Pædagogisk psykologi fra Aarhus Universitet med speciale i unges overskridelse af marginalisering. Hun har tidligere arbejdet med digital læring- og medier samt udviklingen af fremtidens folkeskole, og har i den forbindelse afholdt oplæg og kompetenceudviklingskurser for både elever og fagpersonale på folkeskoler.

Indlæg af Pernille Ballisager (side 19081 af 1)

”Det er spild af tid ikke at vedligeholde sine streaks”

Overskriften på indlægget her giver for mange måske ikke meget mening, for burde det ikke hedde, at det er spild af tid at vedligeholde sine streaks? Sådan lyder det i hvert fald fra mange forældre og fagpersoner landet rundt, som ikke altid forstår, hvorfor deres børn og elever kan bruge så meget tid på at sende ligegyldige billeder til deres... Læs indlæg

Status på de digitale debutanter – har børn deres debut på sociale medier for tidligt?

Er børns tidlige start på sociale medier for risikofyldt? Med en aldersgrænse på 13 år på de fleste sociale medier, burde børn i dag ikke have den store erfaring med dem. Men mange børn trodser alligevel alderskravet, og har profiler på platforme som Snapchat, Youtube og Instagram. De seneste år har der været en tendens til, at børns debut... Læs indlæg

Ny måde at arbejde med sårbare familier på – skal du være med?

Familieklubber med digital rådgivning Formålet med projektet er at etablere familiefællesskaber med udgangspunkt i lokale ‘Familieklubber’. Her kan familierne mødes, etablere nye forbindelser, gensidigt støtte hinanden, udvide forståelser, blive bevidste om egne ressourcer og få hjælp til brobygning. Forhåbningen er, at man kan... Læs indlæg

Skaber mobilforbud digital dannelse?

Kan et forbud lære eleverne om mobilbrug? Digital dannelse handler om at kunne anvende og forstå digitale medier. Det handler om at kunne reflektere kritisk over sin mediebrug og hvilken betydning det har. Man kan vove at påstå, at når man forbyder mobiler, så lærer eleverne ikke, hvornår det er okay at hive mobilen op af lommen, hvordan man... Læs indlæg

Vil du modtage CfDPs nyhedsbrev?

Nej tak