I Slagelse har man haft mærkbar positiv effekt af banneret. Det allerbedste resultat har man oplevet, når det er lykkes at kombinere aktiveringen af banneret med en mail sendt ud til alle elever på Aula. Samme dag, som banneret kommer ud, har administratoren altså sendt en mail til alle elever med en kort tekst samt et link til UNG-i-siden på cyberhus.dk. Det har virket rigtigt godt i Slagelse.

Her er eksempler på banneret i to forskellige kommuner:

Forsiden på Aula er beregnet til at være meget dynamisk, så indholdet skifter ofte. Derfor vil banneret ikke altid være synligt, og det vil skulle re-aktiveres ind i mellem. Dette har man gjort i Slagelse ved at kontakte deres Aula-administrator (den enkelte skoleleder), cirka en gang om mdr, hvorefter hun har gen-aktiveret banneret.

Hvis I vælger, at sende en mail samme dag, som man har gjort med succes i Slagelse, skal det gøres super simpelt og kort beskrive, at børnene kan chatte eller skrive med professionelle rådgivere fra ungerådgivningen, at chatten har åbent hver mandag kl. 17-19 og brevkassen altid er åben – og at den unge altid kan være anonym. Efterfulgt at eventuelt jeres logo og et direkte link til jeres UNGI-side.

Obs: Det er ikke alle kommuner, der arbejder med “Forsider” i Aula, men tal med jeres lokale Aula-gatekeeper om mulighederne og send dem eventuelt et link til denne side, så de kan læse med. 

Pris: kr. 2000,00 for lokalt banner med kommuneadresse og logo.