Fællesskab og coaches med personlighed MitAssist er et community, hvilket vil sige, at alle skal have hver deres personlige profil for at kunne deltage i snakken. Her er derfor ikke anonyme rådgivere, men i stedet coaches med hver sin unikke historie. Det betyder, at selvom der er en vis form for anonymitet, så har alle en unik profil, og man kan kende hinanden på brugernavn. Der er desuden en blandet rådgiverskare, bestående af lige dele mennesker med personlige livserfaringer og fagpersoner som psykologer, pædagoger, lærere og socialrådgivere. Drengene vil nemlig hellere snakke med mennesker, der har erfaringer ligesom dem, end de vil snakke med personer, der udelukkende taler ud fra et fagligt grundlag. Alle udspiller altså deres personlighed, og det skaber en anderledes dynamik i rådgivningen. Det har skabt et community, hvor det primært er de unge, der hjælper hinanden, og det knytter dem i et fællesskab med tolerance og håndsrækninger. Rådgiverne er oftest i baggrunden og byder kun ind, hvis de unge selv beder om det. Læs mere om metoden bag MitAssist her.

Fakta om MitAssist

MitAssist er en online rådgivningsplatform, der har til formål at øge kontakten til drenge og unge mænd mellem 13 og 25 år. Denne gruppe af unge har vi tidligere haft sparsom kontakt med, da de mere traditionelle platforme ikke har appelleret til dem. MitAssist er bygget op omkring gamification-principper, som mange drenge kan relatere til, og en mere personlig rådgivning har skabt et community, hvor drengene formår at støtte op om hinanden. Projektet er blevet til i et samarbejde mellem TUBA og CfDP og med støtte fra VELUX-fonden. Projektet startede i 2015 og platformen blev lanceret i 2016. Efter en to-årig projektperiode overtog CfDP platformen i 2018.]]>

Online rådgivning