Nyt digitalt rådgivningstilbud til forældre
Hvad kan Forælderchatten?
Som pædagog, lærer, SSP’er eller lignende fagperson kan man opleve, at man står over for en forælder, der er udfordret i forældrerollen. Men givet logistiske, praktiske, økonomiske, tidsmæssige, ressourcemæssige eller andre årsager, kan man opleve, at være ude af stand til at hjælpe vedkommende. Her kan Forælderchatten være et alternativt sted, at sende forælderen hen, hvor man som fagperson kan være tryg ved, at forælderen får kompetent og kvalificeret sparring, vejledning og rådgivning.
#bedresammen
Tilgængeligt for alle
Som fagperson kan man opleve, at man møder forældre, hvor man tydeligt kan mærke, at der er noget, der tynger dem, men hvor den ramme man arbejder i, af den ene eller anden årsag ikke tillader, at man taler med dem om det. Her kan det være rart at vide, at der findes et sted som Forælderchatten, hvor man kan sende forældre hen, når de søger råd og vejledning til forældre- og familielivets små og store spørgsmål.
Forælderchatten har samtidig den store force, at den ikke kræver, at man er bosiddende i en bestemt kommune eller by. Forælderchatten er et landsdækkende tilbud, og det eneste krav for at komme igennem er, at man har forbindelse til internettet. Det kræver ikke nogen særlige apps, programmer eller forudsætninger at benytte chatten – kun mod til at åbne op og skrive ind.
Forælderchatten er tilgængeligt for alle forældre og har i øjeblikket åbent to gange om ugen. Står du med en forælder, der har behov for hjælp uden for chattens åbningstid, kan vedkommende henvende sig i brevkassen. Her bestræber vi os på, at give alle svar i løbet af tre hverdage.
Du finder ForælderChatten her.
Du finder ForælderBrevkassen her.
Vil du vide mere?
For mere information, kontakt projektleder Pernille Ballisager på mail: pernille@cfdp.dk eller mobil: 28708294]]>
Hvis du vil sætte et par ord på din tilbagemelding, vil det hjælpe os rigtig meget, til at kunne forbedre vores indhold.